Have you seen my small barn?

Haha, hände en ganska rolig grej på jobbet idag. Det kom fram en kund som man sett en del tidigare, han pratar bara engelska men verkar ha flyttat hit eller nått, för han börjar lära sig lite svenska. Men nu kom han fram till mig och frågade "Have you seen my small barn?" och så måttade han med handen några decimeter ovanför golvet. Jag förstod ju direkt att han frågade efter sitt barn, men nej, det hade jag inte. Han hittade sonen senare, så det gick ju bra iaf, men det roliga kom jag på senare. Barn betyder ju faktiskt något på engelska också. Och det vart ganska kul, eftersom han frågade efter en liten ladugård, ungefär några decimeter hög...

Man är väl lättroad helt enkelt, men det blev dagens leende iaf :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0